Fashion baby Fashion

Rita lite på min fördjupningsuppgift i bild och form. Vi skulle välja en ism jag valde exotism. "Drömmen om fjärran" Konstnär valde jag; Karl Bang och nu måla jag en orientalisk och exotismisk bild som sedan ska kunna översättas i 3 tänka uppsättningar. Jag tänker blommor, fjärrilar, lockar och något ovanligt. Exotiskt med blommor, rommantiskt med lockar men något ovanligt som kan tolkas in i "drömmar om fjärran länder". Så nu fundera jag. Kanske lägger upp bilder på mina tänkbara frisyrer jag skissat ner.

Sen kommer nästa tänkbara ide jag plötsligt fått för mig efter att för ett tag sedan varit helt emot de. Ska man gå på balen eller ej? och isf vem ska man hitta så här sent som vill gå och inte redan ha baldejt? De är frågan de!

Tänkte ta en tripp till skåne ( Ystad och Malmö) på sportlovet bara några dagar med Ernberg för att shoppa. Titta på studentklänning och ev. balklänning om man ha en baldejt det vill säga.  Vi få se hur det bli! Jag är iallafall inte en av de hysteriska tjejer som bryter ihop om de inte h någon att gå med på balen. För mig är de typ såhär: "Det hade vart kul att gå men i så fall med en kille. Jag tro inte jag vill gå med en tjejkompis. Då kan det lika gärna vara"

Och nu till alla andra miljarder tankar som far runt i mitt huvud....

"You don´t find love. Love finds you" så sicken tur de var victor som fann mig;) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0